سامانه هاي فروشگاهي ،الزامات و مزيت ها
برای گفتگویی آزادتر با دوستانتان
به انجمن ما مراجعه کنید
ورود به نرم افزار تخصصی شرکت
نرم افزار هونام
برای آشنایی با خدمات شرکت
.
اطلاعات سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 88
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 8
آمار بازدید
آی پی امروز : 14
آی پی دیروز : 12
بازدید امروز : 63
باردید دیروز : 28
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 91
بازدید ماه : 907
بازدید سال : 15,825
بازدید کلی : 65,555
مشخصات
آی پی : 3.238.147.211
سیستم عامل :
مرورگر:
آرشیو

نویسنده : مدیر سایت
بازدید : 165


«الزام 10 گروه جديد به استفاده از سامانه هاي فروشگاهي از ابتداي سال 94»، عنوان خبري است که چندي پيش تيتر اخبار خبرگزاري ها و روزنامه ها بود. اين سومين فراخوان سازمان امور مالياتي کشور در خصوص گروه هاي ملزم به نصب و راه اندازي اين سامانه است. اولين گروه مشمولين استفاده از صندوق فروش از ابتداي سال 92 عبارت بودند از: سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، فروشندگان آهن آلات، فروشندگان لوازم صوتي و تصويري، فروشندگان انواع رايانه و قطعات سخت افزاري، فروشندگان ماشين‌هاي اداري و لوازم و قطعات و تجهيزات مربوط به آنها، فروشندگان لوازم‌خانگي (شامل برقي، گازي و نفتي)، تالارهاي پذيرايي، رستوران‌ها و چلوکبابي‌ها و اغذيه فروشي‌ها، هتل و هتل آپارتمان، مشاوران املاک و مستغلات و داروخانه ها. همچنين گروه دوم که طبق فراخوان سازمان امور مالياتي از سال 93 ملزم به استفاده از سامانه هاي فروشگاهي شدند عبارت بودند از: فروشندگان لوازم يدكي خودروهاي سبك و سنگين و ماشين‌آلات راه‌سازي،کشاورزي و ساختماني، صاحبان تعميرگاه‌هاي مجاز خودرو و انواع وسائط نقليه سنگين و ماشين‌آلات راه‌سازي، كشاورزي و ساختماني، فروشندگان تجهيزات و تأسيسات حرارتي و برودتي، شوفاژ و تهويه مطبوع و لوازم مربوط، فروشندگان لوازم بهداشتي ساختمان، فروشندگان تزئينات ساختمان (موكت، كفپوش، انواع پرده، كاغذ ديواري، شومينه و كارهاي تزييني چوبي و فلزي)، فروشندگان انواع تلفن (ثابت و بي سيم)، همراه و تجهيزات جانبي آن، توليدكنندگان و فروشندگان مبل، مصنوعات چوبي و فلزي و غير فلزي اعم از اداري و خانگي، فروشندگان فرش ماشيني، تابلو فرش، موكت و قاليچه ماشيني، فروشندگان لوازم آرايشي و بهداشتي، فروشندگان لوازم طبي بيمارستاني، آزمايشگاهي و دندان‌پزشکي و دندان‌سازي و انواع لوازم و تجهيزات پزشکي. طبق اطلاعيه جديد سازمان امور مالياتي کشور و در راستاي اجراي قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران، قانون ماليات هاي مستقيم، قانون ماليات بر ارزش افزوده و قانون نظام صنفي كشور، گروه سوم که مي بايست از ابتداي سال 1394 نسبت به استفاده از سامانه صندوق فروش يا رايانه داراي سيستم نرم افزار فروشگاهي و صدور الكترونيكي صورتحساب فروش (فاكتور) اقدام کنند عبارتند از: فروشندگان لاستيك، نمايشگاه هاي اتومبيل (سواري، باري، مسافربري، ماشين آلات راه سازي، كشاورزي و صنعتي)، فروشندگان مصالح ساختماني، فروشندگان تاسيسات الکترونيکي- مكانيكي ساختمان، فروشندگان انواع رنگ ساختمان، صنعتي و اتومبيل، فروشندگان مواد شيميايي، نمايندگي‌‌‌‌هاي فروش شركتهاي توزيع كالاهاي داخلي و وارداتي(غير اشخاص حقوقي)، نمايندگي هاي‌‌‌‌‌ فروش شركتها و موسسات تجاري وصنعتي اعم از داخلي و خارجي (غير اشخاص حقوقي)، فروشندگان يخچالهاي صنعتي و ويتريني، بار فروشان و فروشندگان ميوه و تره بار و ميدان داران. اما شايد اين سوال براي فعالان اقتصادي که دير يا زود بايد اين دستگاه‌ها را مورد استفاده قرار دهند مطرح شود که صندوق فروش چيست و عموما استفاده از آن چه منفعتي دارد؟ هر بنگاه نيازمند ورود اطلاعات کالايي خود در يک دستگاهي است که بتواند با فروش راحت تر محصولات به مشتري علاوه بر ارائه قبض، اطلاعات لازم از قبيل موجودي انبار - مقدار فروش روزانه و حتي سود آوري تا آن روز را در اختيار صاحب فروشگاه قرار دهد. صندوقهاي فروشگاهي به چند نوع قابل تقسيم هستند: ECR که براي فروشگاه‌هاي کوچک مانند بوتيک - سوپرمارکت و ... مي باشد، POS که مورد استفاده سوپرمارکت‌هاي بزرگ و زنجيره اي است و نهايتا TOUCH POS ها بيشتر براي فست فود هاي بزرگ قابل استفاده مي باشد. نرم افزارهاي صندوق فروش با توجه به نياز کاربر داراي امکانات متنوعي است که برخي از آنان عبارتند از: يک دستگاه POS فروشگاهي اين امکان را فراهم مي کند که کاربر به صورت آني نتايج عملکرد کسب و کار خود را مشاهده نمايد. رديابي موجودي در يک سيستم متمرکز نيز اين امکان را مي دهد که کاربر از کالاهايي که در حال انقضاء هستند مطلع شود و از سرقت نيز جلوگيري مي شود. در اين سيستم کالاهايي که رو به اتمام هستند اطلاع داده مي شود تا قبل از اتمام آن کالا ها سفارش داده شوند. علاوه بر اينها استفاده از صندوق فروش خطاهاي انساني را کاهش مي دهد. همه سامانه هاي فروشگاهي بگونه اي طراحي شده اند که حجم کمي را در مغازه اشغال کنند و همچنين يک نمايشگر مشتري نيز دارند که مشتري بتواند ليست خريد و نحوه محاسبه را مشاهده کند. و بعضي از اين نمايشگر ها از نمايش عکس يا متن دلخواه براي مشتري نيز پشتيباني مي کنند. همچنين برخي از نرم افزار هاي قابل نصب بر روي پوزهاي فروشگاهي امکان چاپ بارکد بر روي فاکتور مشتري را دارند و زماني که مشتري جهت پرداخت مراجعه کرد کابر تنها با اسکن کردن بارکد روي فاکتور مي توايد به فاکتور مشتري دسترسي پيدا کند؛ که اين ويژگي مي تواند هم در وقت فروشنده و هم در وقت مشتري صرفه جويي کند. پوز هاي فروشگاهي مي توانند بصورت لمسي هم باشند، علاوه بر آن اين سيستم ها با سرعت بخشيدن به عمليات فروش بهره وري کارکنان را افزايش مي دهند و همچنين در وقت مشتريان صرفه جويي مي شود. اضافه کردن بارکدخوان به پوز نيز مي تواند باز هم سرعت و بهره وري را افزايش دهد. دستگاه‌هاي پوز مي توانند اين موقعيت را براي فروشندگان فراهم آورند که فعاليت هاي فروشگاهي و وبسايت خود را ادغام کرده و با بهره مندي از تجارت الکترونيک فروش خود را افزايش دهند. با دستگاه هاي پوز بدليل داشتن سيستم عامل قدرتمند، فروشندگان قادر خواهند بود از هر برنامه حسابداري جهت يکپارچه سازي عمليات حسابداري خود استفاده کرده و در مديريت وجه نقد و بانک، ارائه گزارش فاکتورهاي تسويه شده و تسويه نشده، عمليات اقساط، امور مربوط به پرسنل، امور مربوط به دارايي، گزارشات مالي، گزارش روزانه، گزارشات خريد و فروش و ... استفاده نمايند.
منبع : سازمان امور مالياتي


نظرات کاربران

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
برخی مشتریان ما

اطلاعات کاربری و عضویت سریع

تصویر : http://rozup.ir/view/2488058/123 - Copy.jpg